2013. május 16., csütörtök

Régebbi olvasások



Azokat a könyveket gyűjtöttem ide, amiket régebben olvastam és szerettem. Sajnos nem tudok minden eddigi olvasmányomról beszámolni, sokra nem is emlékszem. Csak néhány emlékezetesebb könyvről írnék pár szót.
Az első könyv, amit olvastam, az A Pál utcai fiúk. Sokan utálják, mert kötelező olvasmány, vagy mert szomorú a történet. Nos, én nagyon szerettem. Tervezem is, hogy újra elolvasom felnőtt fejjel. A kedvencem Csónakos volt, szerettem a dumáját. Persze a filmet is láttam, így néhány dolog onnan maradt meg.
A többi kötelező olvasmány, amiket általános iskolában kellett elolvasni, nem volt számomra emlékezetes. Tudom, hogy olvastam például az Egri csillagokat és Az arany embert, mert féltem, hogy rossz jegyet kapok, de sajnos nem nagyon emlékszem a cselekményekre. Szégyellem is magam emiatt, de ezek akkoriban nem érdekeltek.

Középiskolában már volt néhány olvasmány, ami tetszett. Az Odüsszeiát érdekesnek találtam, az Antigonéra nem emlékszem. A Rómeó és Júlia azóta is kedvenc. Az öreg halász és a tenger is nagy élmény volt, ezt szintén újra szeretném olvasni. Franz Kafka: Az átváltozás című elbeszélése is nagyon érdekes volt, emlékszem, hogy meglepődtem, hogy ilyet is tanulunk. :) A kötelezők közül ezek maradtak meg, pedig biztos volt még sok.

John Saul: Szörny
Ezt a könyvet kölcsön kaptam kb. 14 évesen. Még mindig emlékszem erre a horror történetre, nagyon megviselt. Ijesztő és különleges volt számomra. Akkoriban szerettem az ilyesmit, csak épp arra nem gondoltam, hogy utána majd nem merek egyedül sétálni a sötétben.

Belekezdtem a Narnia Krónikái sorozatba a film hatására, de sajnos nem fogott meg, vagy épp nem értem rá olvasni. Kétszer is elkezdtem, de ha minden igaz, csak a második részig jutottam.

A neveletlen hercegnő naplója sorozatot nagyon szerettem. Szórakoztató és romantikus ifjúsági regények. Ha jól emlékszem a 7. részig jutottam, utána túl sok volt a tanulnivaló, így megszakadt számomra a sorozat. Talán majd egyszer nekirugaszkodom.

Dan Brown: A Da Vinci-kód
Érdekesnek találtam ezt a könyvet. Vajon mennyi igazság lehet benne? Az író többi könyvére is kíváncsi vagyok, bár úgy hallottam, hogy azok nem annyira jók.

Stephen King: Az
Egy újabb horror. A húgomtól kaptam, mert az író könyveiből készült filmek tetszettek. Ettől a történettől annyira nem féltem. Nem volt rossz, de az az igazság, hogy már nem sok mindent tudok belőle felidézni. Azt biztosan megjegyeztem, hogy még szeretnék olvasni King-től.

A Balek és a Szívek szállodája című könyveket a sorozatok miatt vettem meg. Hugh Laurie-ban nem csalódtam, imádom a humorát. A Szívek szállodájára viszont nem nagyon emlékszem, így azt gondolom maradok a filmsorozatnál.

Stephanie Meyer: Twilight saga
Nálam ez a nagy kedvenc. Tudom, hogy sokan úgy gondolják, nem egy nagy irodalmi mű, de én annyira szerettem. Teljesen azonosulni tudtam Bellával olvasás közben. Én is szerelmes voltam Edwardba, és rettenetesen hiányzott a 2. részben. Többször is elolvastam a sorozatot és még fogom is.

Vavyan Fable
Szintén a húgomtól kaptam kölcsön a könyveit. Valamiért először a Halkirálynő sorozat 3. részét adta a kezembe, innen haladtam végig, így az első kettő és a 0. rész még olvasásra vár. Ezután kivégeztem a Vis Major sorozatot is. Megszerettem az írónőt. Most ott tartok, hogy próbálom beszerezni az összes könyvét. Már nem sok hiányzik. :) 

Azt hiszem egyelőre ezekről szerettem volna írni, a következő bejegyzésben majd jönnek a 2012-13-as olvasásaim, mert akkor kezdtem igazán belendülni! :)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése